Forum

Göra den svenska communityn större?

Created 25th November 2010 @ 17:43

Add A Reply Pages: 1 2 ... 6 Next »

Defur

Känns lite segt att vi är så få från Sverige som kör TF2 när vi har det största LAN-et, DH.
Men kan man ändra det på något sätt? Kan vi göra communityn större?
Hur?

De flesta har bara en respons när jag berättar om competative tf2 är att det ser ut som ett “barnspel”. Which makes me want to explode.

T ex, även fast OG-Lanet är ett skoj lan, man kanske man kan utnyttja tillfället att attrahera mer spelare till communityn. Inte att få lanet överfullt med en massa folk som är ointresserade men, snarare att vi visar upp det efteråt kanske gör en community film lik BoneS trilogi film som kom upp för inte så länge sen.
Eller?

Börjar bara bli lite trött på att vi är så några.
Någon annan som har en åsikt? :(

ashkan

Få Robin Walker till DH –> Varenda TF2-spelare i Sverige deltar i DH –> TF2 visas upp och tävlas i DH –> Fler upptäcker det.

Robin Walker, lösningen på allt.

fisk

KiH
KiH

problemet ligger väl mer i att DH inte vill stötta en tf2-turnering, varken med exponeringsutrymme, prispengar eller något annat. Tror inte det kommer göra någon större skillnad om Robin Walker skulle dra sitt feta arsle till jönköping eller inte…

ashkan

Quoted from fisk

problemet ligger väl mer i att DH inte vill stötta en tf2-turnering, varken med exponeringsutrymme, prispengar eller något annat. Tror inte det kommer göra någon större skillnad om Robin Walker skulle dra sitt feta arsle till jönköping eller inte…

Ett ord: hattar

trams

-><-

Public spelarna är ju fortfarande många, det borde gå att få fler competetiva spelare, problemet är nog just nu att det har stannat av lite.

OG-lanet går ju att promotea men vi kommer nog att nå maxantalet på 100st ganska fort, prispengar och sponsorer går säkert att lösa men det drar ju mest toppklaner.

Vad vi behöver är ett sätt att dra in spelare som inte lirat 6vs6 innan, en TUP 6vs6 nybörjar cup? hur får vi dit folk till det?

Hmm, fick en ide om en tävling, en lagledare från communityt samlar ihop 5 publirare(ej varit registrerad i klan de senaste säsongerna på ETF2L), sen möter man varandra i en one night cup, borde inte vara så svår att genomföra, samtidigt som många publirare får prova på 6vs6.
Ideer? namnförslag?


Last edited by trams,

Defur

Varför vill inte DH ge support till TF2?

@Tramsig: Hmm, det skulle nog kunna fungera.. man kanske skulle kunna försöka få ett sammarbete mellan de svenska sidorna kanske för att bilda någonting stort för de svenska/skandinaviska spelarna?
Lokalen+Exhale(Warzone)+Onlinegamer+TF2Sverige+muppfarmen

Och jag kan varken sluta nämna eller tänka på det, men att också lägga till en forumsdel på Onlinegamer, så de “nya” spelarna känner sig lite mer välkomna?

fisk

KiH
KiH

Quoted from ashkan

[…]

Ett ord: hattar

wow, du är så konstruktiv :)

fisk

KiH
KiH

Quoted from Defur

Varför vill inte DH ge support till TF2?

@Tramsig: Hmm, det skulle nog kunna fungera.. man kanske skulle kunna försöka få ett sammarbete mellan de svenska sidorna kanske för att bilda någonting stort för de svenska/skandinaviska spelarna?
Lokalen+Exhale(Warzone)+Onlinegamer+TF2Sverige+muppfarmen

Och jag kan varken sluta nämna eller tänka på det, men att också lägga till en forumsdel på Onlinegamer, så de “nya” spelarna känner sig lite mer välkomna?

Ang. DH får du fråga dom. Vi blev bemötta på det minst respektfulla vis jag någonsin varit med om, antagligen för dom såg det som någon skitgrej.

Ang. resten, låter som sunda idéer. :)

ashkan

Quoted from fisk

[…]
Ang. DH får du fråga dom. Vi blev bemötta på det minst respektfulla vis jag någonsin varit med om, antagligen för dom såg det som någon skitgrej.

När var detta? :o

Defur

Hmm, vem skulle ta hand om dessa grejer då?
Jag skulle vilja vara med, men en 16åring utan någon erfarenhet vet inte vart man ska börja.
Kanske dags för a swedish tf2 commite.. eller något?

Förstår att det är segt om man har blivit dåligt bemött tidigare, men.. jag vet inte.. det känns från min synvinekel som det kanske är mer värt att försöka flera gånger så de förstår att vi är seriösa istället för att ge upp efter första försöket?
DH kanske kan ge det en andra tanke om vi visar upp oss på OG-Lanet samt andra bra lan som har varit den senaste tiden?
Har jag fel/rätt?

Fanva

Quoted from ashkan

[…]

När var detta? :o

dh:w 20009

Tocsix

IsF

De valde att visa en cs fragmovie istället för tf2finalen så nej det är bättre att satsa på offlinegamer istället.

clippen

På senaste dreamhack skellefteå lyckades vi som spelar från norrland få ihop en 4v4 koth cup. Blev inte så många lag men vi lyckades iaf få lite uppmärksamhet mot tf2.

Defur

Quoted from Tocsix

De valde att visa en cs fragmovie istället för tf2finalen så nej det är bättre att satsa på offlinegamer istället.

Quoted from Defur

Förstår att det är segt om man har blivit dåligt bemött tidigare, men.. jag vet inte.. det känns från min synvinekel som det kanske är mer värt att försöka flera gånger så de förstår att vi är seriösa istället för att ge upp efter första försöket?

trams

-><-

Hmm, vi får kanske knåpa ihop ett mail till esportsektionen på DH och fråga om de är intresserade av att ha en TF2-turnering igen, och fråga om det kan bli lite seriösare nästa gång, vi skulle även behöva en kommentator som engagerar folk, Byte?
Ashkan kan kanske höra med honom om han är intresserad och vad det skulle kosta att ha honom på ett DH?
Känns som att om vi inte lägger lite krut på TF2 nu så kommer det svenska communityt dö ut.

Add A Reply Pages: 1 2 ... 6 Next »