Forum

#scantf2.pickup - Skandinavisk TF2 Pickup

Created 17th August 2009 @ 00:48

Add A Reply Pages: « Previous 1 2 3 4 Next »

trams

-><-

Hade ju gått att köra lite annorlunda för att få upp aktiviteten, fasta tider och mixa mot andra lag om man bara är 6 ;)

Spank

sluta snacka om de som den är död, den är inte död…

Den styrs bara av vilka tider klanfolket spelar med sina klaner, och tbh så känns de som de ändå är klanfolket som kommer hålla kanalen vid liv, spela pickups öht för den delen. Så why anpassa saker o ting till folk som annars sitter o leker public på kvällstid? :D

Därför jag tvivlar på “fasta tider” idén då de ändå kommer styras av pcw tiderna fast nu med specifika klockslag som bara begränsar.
Och dehär med mix, absolut men de är ju som vanligt – krävs någon som styr upp allt och de är väl 15 to 1 ratio på sånna spelare? (=har inget med pickupkanalen att göra) :)

Ja juste
MVH
Svenne Banan


Last edited by Spank,

trams

-><-

Du missförstod mig, den stora orsaken till att jag inte addar mig är för att jag inte vet hur lång tid man får vänta på att pickupen drar igång, 4h/aldrig är inget jag känner för.

Om man sätter 4 tider per kväll, 18.30, 19.00, 21.00. 22.30 och du kan adda dig till samtliga tider under dagen blir det lättare att planera, övriga tider kör man som vanligt.

Är man bara 7 lirare addade till en tid så kör de 6 första igång en mix, så slipper nån att “styra upp allt”, lirarna finns ju redan?

Har sett boten vara uppe på 8-11 lirare flera gånger, för att åka ner igen utan att nån pickup har kunnat köra igång, skulle tycka det är lika irriterande för klanspelare som noobs?

Men det är klart, det är inte så lätt när det är svårt, kommer säkert någon att tycka ;)

Har en del ideer hur man kunde modifiera boten, tyvärr är programmeringskunskaperna noll.


Last edited by trams,

Spank

Jo men folk addar sig och sen pysslar med annat i väntan på att pickupen drar igång, sen är de ju som du säger att den ofta aldrig drar igång utan står o väger på 8-9spelare.

Men nån av dom första 6 måste ja “styra upp allt” jo, måste highlighta, se till så alla kan spela, få in dom på mumble, leta game, styra upp server, inget en bot kan göra åt dom :).
Och de är just den biten många utav oss inte pallar när man bara är sådär “halvsugen”, låter som lite arbete men “mäh, nån annan får göra de”.

Och de där med tiderna tror jag fortfarande inte på :) men ja, finns ju två sett att se de på.


Last edited by Spank,

codcrille

Fresh.

!add
!afk

tragett

!add
!afk

trams

-><-

Det går ju givetvis att köra vidare som det är också, med ibland 3-4 dgr mellan pickups.

RobbaZ

[FADER]

Bra idéer trams men som spank säger skulle det nog fungera sämre i praktiken, av många anledningar. Att pickupen inte är aktivare är nog varken något att oroa sig över, eller något vi kan göra något åt.

RobbaZ

[FADER]

Däremot när den når kritisk massa vid 7-9 spelare och inte går igång är det tråkigt, vad man behöver då är någon som får in lite folk via friends mm., jag gör det när jag har tid men skola + klan + fritid (lol?) = inte jättemkt tid över. Om någon är intresserad av att hjälpa till med pickupen i allmänhet är det bara att skicka ett pm ;)

tragett

jag försöker adda så mycket jag kan, slog Robbaz i spelade pickups en gång tiden, 6pu/d those where the days :(

m00n

Ville bara säga tack för en fartfylld pickup helg, varit skit kul :)

GG allesammans.

tragett

was good fun)

Spank

pickupen har gått ur ide, i can feel it!
Great things are to come!
….
Ne, kommer inte på så många fler epic lines.

trams

-><-

Last pickup was 5 days and 19 hours ago

Lika aktivt som detta forumet ;)

trams

-><-

Up and running! gå in och betatesta(krasha) algots bot!

Add A Reply Pages: « Previous 1 2 3 4 Next »