Forum

s7 säännöt

Created 10th January 2010 @ 21:50

Add A Reply Pages: « Previous 1 2 3 4 Next »

kimsku

Uuden päivityksen jälkeen on tullu soltun unlockihin vähän enemmän järkeä. Hakku nyt on vieläki hajottava classeille, joilla ei ole haulikkoa. Eikä ritaridemotkaa enää pääse niin pahasti jyräämään, joten parempaa suuntaan menossa, silti vanilla suklaa mansikka -pelimuoto on paras.

naMu

LAITON
KUKKO!

Vähän liioiteltua minun mielestä nämä unlock itkut joka puolella, kyllä osasin odottaa itkua kun tulee muutoksia, koska se melkein kuuluu pelin kuin pelin henkeen että jokainen muutos peliin jakaa mielipiteitä ja niistä pitää valittaa. En halua nyt aloittaa tällä postauksella mitään kauheata sotaa kannattajien ja vihaajien välillä, mutta silti fakta on että kautta lähes 15 vuotisen internet pelaamiseni aikana tämä sama ilmiö on vain toistanut itseään jokaisessa pelissä joka ikinen kerta kun muutoksia tapahtuu.

Itse en välitä onko muutokset parempaan tai huonompaan, mutta kaikki mikä muuttaa pelin luonnetta on minulle mielenkiintoista, koska se todella erottelee jyvät akanoista ja ihmisten kykyä mukautua muutoksiin. Niin moni hyvä peli on kuollut ‘vanhuuteen’ koska ihmiset lopulta aina kyllästyvät vanhan toistamiseen ja siirtyvät uusiin haasteisiin. Hyvät pelaajat pysyvät hyvinä pelaajina vaikka he tappelisivat risukepeillä.

En ota kantaa unlockeihin tavalla tai toisella, halusin vain pistää lyhyesti omia kokemuksia muutoksista interwebin suuresta peli maailmasta.

kimsku

Tottahan tuo tavallaan, että pelit kuolee jos mikään ei muutu, mutta ne kuolee myös, jos niistä päivitysten myötä tulee paskoja. Jos vaikka viimeisessä hahmoluokkapäivityksessä tulee engineerille pistoolin tilalle ydinpommi. Nappia painamalla kaikki pelaajat kuolevat mapista. Peliin on tullut muutos ja luulen että alkuihmettelyn jälkeen tätä peliä ei kovin moni jaksaisi pelata. Luulen myös, että huippupelaajat ja aloittelijan välillä ei olisi suuria skillieroja.

Lotto tulee lauantaisin ja suoraa arvontaa voi katsoa telkkarista. Itseäni ei kauheasti sen katsominen kiinnosta, joten en haluaisi nähdä sitä tf2:sta pelatessanikaan. Joten pidetään lotto ja tf2 erillään!

naMu

LAITON
KUKKO!

Kyllä se on ihan totta että jos aletaan menemään täydellisiin ylilyönteihin niin jopa minä saattaisin älähtää muutamalla ärräpäällä, mutta osasin jo odottaa muutoksia ns. ‘liian hyviin’ unlock aseisiin ja tänäänhän noi valven pojat ne näyttävät korjanneen järkevämpään suuntaan ja uskon että lisää fixailua on luvassa kun me pelaajat löydetään taas lisää uutta valittamisen aihetta.

Nämä jatkuvalla tahdilla tulevat päivitykset ja muutokset kuitenkin ovat niitä asioita jotka pitävät hyviä pelejä hyvinä peleinä pidempään ja ne ylilyönnitkin korjataan yleensä hyvin pienellä aikavälillä pois pelistä. Peleistä on tullut nykyään entistäkin interactiivisempia koska me pelaajat saamme olla suorassa yhteydessä pelin tekiöihin jotka oikeasti kuuntelevat meitä, kuhan osaamme pitää ne suurimmat tunteen purkaukset järkevissä mittasuhteissa ja järkevillä argumenteilla koitamme saada muutoksia aikaiseksi.

Se miltä meidän pelaajien tulisi kuitenkin välttää olisi juurikin tommoiset musta valkoiset yleistämiset kuin:

Jos vaikka viimeisessä hahmoluokkapäivityksessä tulee engineerille pistoolin tilalle ydinpommi. Nappia painamalla kaikki pelaajat kuolevat mapista.

Uskon myös että seuraavan kauden säännötkin tulevat saamaan paljon muutoksia, mutta missään nimessä ei saa/pidä pitää peliä sekä sääntöjä siinä muodossa missä peli on joskus julkaistu. Olen kuitenkin samaa mieltä monen muun kanssa siitä että jos tulee pelin kehitystiimiltä ihan mahdottomia ylilyöntejä jotka vaikuttavat liian paljon pelaajien taso eroihin, niin ne on pidettävä kaukana kilpailuhenkisistä liigoista ja turnauksista. Suosittelen kaikkia pitämään mielen avoimena muutoksille, ei ne kaikki aina ole pahasta vaikka eivät ensimmäisellä kerralla ihan nappiin olisivatkaan mennyt.

compton

cvx|

Mä en tajua miksi hyvään peliin pitäisi olla avosylin ottamassa vastaan valtavia pelin tempoon vaikuttavia muutoksia. Kaikki parhaat competitive FPS:t ovat saaneet jalansijan nimenomaan sen takia, että pelissä on perusasiat kunnossa ja että pro-pelaajat saavat aikaa tottua sen mekaniikkoihin, jotka eivät jatkuvasti muutu. En sano, etteikö pienet tweakit, sopivanlaiset unlockit ja vaikkapa uudet kartat olisi hyvä asia pelille, mutta niistä ei pidä tulla itsetarkoitus, joka sotkee jatkuvasti niin sanottua meta-peliä, johon huippupelaajat yrittävät kurkottaa.

Parhaissa peleissä taitoa ei näytetä kyvyllä oppia käyttämään devaajien viimeisimpiä päähänpistoja, vaan käyttämällä ajattelukykyä ja luovuutta vastustajan selättämiseen.

Mun puolesta ihan sama vaikka Valve keskittyisi unlockien suunnittelussa pelkkiin publaajiin ja unlockit olisi uusia Sandvichejä, parempi sekin kuin että näistä pitää kokoajan vääntää ja kääntää.

naMu

LAITON
KUKKO!

Jep, FPS pelien pelaajat ei vain ole tottunut vielä tämmöiseen interactiiviseen päivittely trendiin kun muiden gategorian pelaajille se on jo itsestään selvyys. Muissa genreissä kilpailu on tasan yhtä kovaa menoa, mutta pelin ‘eläminen’ on heille itsestään selvyys, ei mörkö kaapissa.

Eikös nämä muutokset jotka ei mielestäni edes niin kovalla tahdilla tule kannusta juurikin siihen kykyyn ajatella ja keksiä uusia tapoja kellistää ne vastustajat?

Se sisin viesti mitä vain koitan luoda on että miksi aina vain ajatella asioiden ääripäitä, joko kaikki tai ei mitään tyylinen ajattelu juurikin luo 2 eri osapuolta jotka vain tappelee keskenään, kun loppupeleissä kumpikaan osapuoli ei ole oikeassa.

En siis pyri tässä provosoimaan (muuta kuin ajattelemaan erilta kantilta) tai ottamaan itselleni sitä osapuolta että kumpi olisi oikeassa, enkä todellakaan pyri arvioimaan unlockien ja uusien sääntöjen toimivuutta. Vaan kohtuullisen kunnioitettavan kokemuksen johdosta koitan vain jotain uusia ajatuksia saada puheeksi kaiken flamen, itq, parq, whinen ja “vain minun mielipide on oikea” asenteiden tilalle.

compton

cvx|

Jep, FPS pelien pelaajat ei vain ole tottunut vielä tämmöiseen interactiiviseen päivittely trendiin kun muiden gategorian pelaajille se on jo itsestään selvyys. Muissa genreissä kilpailu on tasan yhtä kovaa menoa, mutta pelin ‘eläminen’ on heille itsestään selvyys, ei mörkö kaapissa.

Mitä genrejä tarkoitat? Itselle tulee lähinnä mieleen WoWin PvP-arenat, kun niitä itemeitä tulee jatkuvalla syötöllä Blizzun päivityksistä. Toisaalta vaihtoehtoja on niin paljon, että yltäkylläisen uuden sisällön tuottamisen takia “OP”-kamoja ei ole, kun heti parin viikon päästä joku keksii/löytää jotain uutta. TF2:een tämä ei päde, koska tuskin Valvella on aikaa tehdä 100:aa eri vaihtoehtoa kullekkin aseslotille. WoWipelaajat voivat korjata faktoja jos tietävät paremmin, näin olen asian käsittänyt.

Starcraft (+ muut RTS:t), CS1.6, CS:S, CoD(afaik?), Quaket, lautapelit (shakki, go etc.), korttipelit (erilaiset pokerit) ja klassinen hikiurheilu ovat kaikki suosittuja urheilu/pelilajeja, jotka ovat pysyneet suhteellisen muuttumattomina eikä uuden sisällön puute ole vaikuttanut niiden suosioon. Sellaiset pelit kiehtovat ainakin minua henkilökohtaisesti enemmän.

naMu

LAITON
KUKKO!

Autopelit, Lentosimut, MMO’t, RTS’sät, kyllähän niitä pelejä riittää joihin päivityksiä satelee… Ihminen on siinä mielessä jänniä elukoita että jos on jotain mitä voi tehdä niin aina on joku joka voi tehdä sen paremmin, tämä johtaa aina kilpailuun lajissa kuin lajissa:)

JackieBoy

LTG.

Jep, FPS pelien pelaajat ei vain ole tottunut vielä tämmöiseen interactiiviseen päivittely trendiin kun muiden gategorian pelaajille se on jo itsestään selvyys. Muissa genreissä kilpailu on tasan yhtä kovaa menoa, mutta pelin ‘eläminen’ on heille itsestään selvyys, ei mörkö kaapissa.

Mitä genrejä tarkoitat? Itselle tulee lähinnä mieleen WoWin PvP-arenat, kun niitä itemeitä tulee jatkuvalla syötöllä Blizzun päivityksistä. Toisaalta vaihtoehtoja on niin paljon, että yltäkylläisen uuden sisällön tuottamisen takia “OP”-kamoja ei ole, kun heti parin viikon päästä joku keksii/löytää jotain uutta. TF2:een tämä ei päde, koska tuskin Valvella on aikaa tehdä 100:aa eri vaihtoehtoa kullekkin aseslotille. WoWipelaajat voivat korjata faktoja jos tietävät paremmin, näin olen asian käsittänyt.

Starcraft (+ muut RTS:t), CS1.6, CS:S, CoD(afaik?), Quaket, lautapelit (shakki, go etc.), korttipelit (erilaiset pokerit) ja klassinen hikiurheilu ovat kaikki suosittuja urheilu/pelilajeja, jotka ovat pysyneet suhteellisen muuttumattomina eikä uuden sisällön puute ole vaikuttanut niiden suosioon. Sellaiset pelit kiehtovat ainakin minua henkilökohtaisesti enemmän.

SC on kyllä hyvä esimerkki tästä. Viimeisein update koskien unitteja tuli yli 10v sitten(?)

naMu

LAITON
KUKKO!

Eli keksit yhden vanhan pelin mihin ei ole tullut päivityksiä ja automaattisesti sinun mielipiteesi ovat oikeita ja minun absoluuttisesti vääriä?

RTS: WC3(DotA), HoN + kymmenet muut varioaatiot +sadat muut RTS pelit mistä et ole kuullutkaan, miten niiden lähes viikottaiset päivitykset ja suuret lisäosat ? niitä ei lasketa?

MMO: WoW, AioN, EvE ja muut mitä miljoonat ihmiset pelaa ja koskaan kukaan ei halua olla paras?

Voisin jatkaa listaa loputtomasti mutta lopetan jatko postailut aiheesta tähän, edelleenkin suurin ongelma vain tuntuu olevan se että päivitykset ovat niin uusi asia FPS miehille että se on suurinta vääryyttä mitä pelin tekiät voisivat keksiä. Liikaa juurruttu siihen vanhaan tuttuu ja turvalliseen. Ja missään muussa pelissähän ei varmasti ole minkaanlaista sceneä tai kilpailua jos SINÄ et ole siitä kuullut tai ei vähintäänkin ole rahapalkintoja ja sponsoreita ?

Eiköhän tämä ollut sitten minun osaltani tässä, annan periksi turhautumisen johdosta, olette kaikki oikeassa ja kaikki päivitykset on suurta vääryyttä.


Last edited by naMu,

compton

cvx|

epic rage.

naMu

LAITON
KUKKO!

annan periksi turhautumisen johdosta, olette kaikki oikeassa ja kaikki päivitykset on suurta vääryyttä.

suni

[j]\\\'

Sulla ei oo mitään hajua competitive pelaamisesta tässä pelissä, älä jaksa itkeä.

naMu

LAITON
KUKKO!

Jahas sinä et näköjään ole yhtään kasvanut sitten QWTF:nkään ajoista, voidaan me lähtee tällekkin linjalle jos tää on nyt sitten kivempaa kun ei oikeasti kukaan ole kykeneväinen kunnolliseen argumentointiin tai älyllisiin vastauksiin. Taisi minunkin pointit kadota liiallisen kirjainmäärän taakse.

suni

[j]\\\'

Jahas sinä et näköjään ole yhtään kasvanut sitten QWTF:nkään ajoista, voidaan me lähtee tällekkin linjalle jos tää on nyt sitten kivempaa kun ei oikeasti kukaan ole kykeneväinen kunnolliseen argumentointiin tai älyllisiin vastauksiin. Taisi minunkin pointit kadota liiallisen kirjainmäärän taakse.

Butthurt much?

Voit samalla kertoa mulle sit, miks esim cs tai cod scenessä on bannitty tietyt aseet competitive pelimuodossa?

Odottaisin muutamaa pointtia miks se on huono asia?


Last edited by suni,

Add A Reply Pages: « Previous 1 2 3 4 Next »