Forum

Slutat snusa idag, mår åt helvete!

Created 10th March 2010 @ 10:45

Add A Reply Pages: 1

Pedman

sextant

Ni som fundera på att sluta snusa…TÄNK OM!

DET ÄR INTE VÄRT DET!

iQue

keso

Det är nog värt det om sisådär några veckor. Kämpa på :]

sgN^

TKN

äckligt som fan att ens börja snusa/röka, där fåru fö att du ens börja ;)

trams

-><-

Var inga problem att sluta för mig, jag snusade i 21 år, höll upp i 2 år, nu har jag snusat i ett halvår, vetefan varför jag började igen, men man känner sig lite piggare.

Defur

munnen luktar godare också

AM-I-RITE

Pedman

sextant

Började idag igen, klarade inte jobba igår alls. :(

Ni som fundera på att börja snusa…TÄNK OM!

fix’d

Spank

Har väl rökt/snusat i 10+ år nånting och har haft en heljävlamassa uppehåll, längsta har väl varit på ett år.
Folk brukar säga att cigg är svårare att sluta me… dom har inte en jävla aning om vad dom snackar om :D. Har “slutat” med båda vid olika tillfällen och snus är de som är förjävla mycke jobbigare :)

De som funkat bäst för mig är att köpa ett “sista paket cigg” eller en “sista dosa snus” så man vet om de mentalt att de här är de sista, sen drar man ut på den där dosan/paketet över en vecka eller två. När man tar den sista så vet om också om de mycke väl och är väl förberedd på vad som komma skall (då man redan upplevt de vid näst sista :D)

Varför jag börjar igen varje gång? Jo, man blir ju aldrig helt fri från skiten. Man börjar känna att de är nått som saknas i vardagen, efter ett tag så inser man att de är cigg/snus man trånar efter. Några veckor senare så är dom negativa sakerna som fick en att sluta som borta och man köper ett paket/dosa…
Nej, dom har lyckats förjävla bra med drogen nikotin.

Edit: för övrigt tycker jag att de är helt sjukt att dom får göra reklam för nikotin tugummi/plåster and what not, ännu sjukare är att dom kallar de läkemedel. Nu har jag inga siffror men jag känner mig rätt säker på att majoriteten torskar dit hårdare på den skiten än de beroendet man hade tidigare.
Lite som ge en alkis på torken en 4’a ren sprit lite då och då under dagen, GLHF att bli nykter.


Last edited by Spank,

m00n

Va fan grabbar, sluta vara så veka.. *suckar*

mavve

YOYO\'
syster

Det bästa sättet jag kommit på att sluta är att sluta direkt, sen mår man skit i 2 veckor sen släpper det. Det värsta man kan göra är att stoppa någe under läppen dubblar tiden direkt :P tugga inte ens tuggummi. Träna mkt hjälper under de två veckorna. Sen så kommer man in i en depp efter några månader tänker tillbaka på den lyckliga tiden när man snusade o så börjar man igen :/..

Mordi

≧◡≦

slut med snus, as long as it isn’t General Lös ni slutar med.

Pedman

sextant

Quoted from mavve

Det bästa sättet jag kommit på att sluta är att sluta direkt, sen mår man skit i 2 veckor sen släpper det. Det värsta man kan göra är att stoppa någe under läppen dubblar tiden direkt :P tugga inte ens tuggummi. Träna mkt hjälper under de två veckorna. Sen så kommer man in i en depp efter några månader tänker tillbaka på den lyckliga tiden när man snusade o så börjar man igen :/..

Testade det där jävla nikotinfria, tobaksfria onico, fy fan vilken jävla skit, slängde i mig 2 dosor snus på samma gång efter.

Tror på Mavves taktik :)

Efter att läst mavve taktik igen så kanske Mavves inte är så bra med tanke på att han snusar igen exakt som jag ;)


Last edited by Pedman,

Add A Reply Pages: 1